پیاده سازی و پشتیبانی ERP سنگ آهن گل گهر

کارفرما: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

سال عقد قرارداد: 1384 و سالهای متوالی بعدی عقد قرارداد پشتیبانیسنگ آهن گل گهر

خلاصه پروژه:

انجام عملیات پیاده‌سازی، بومی‌سازی، فارسی‌سازی (تا آنجا که مانعی در جهت از دست دادن امتیازات استفاده از ارتقائات بعدی سیستم Oracle-ERP نباشد)، نصب و راه‌اندازی،  آموزش و پشتیبانی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) بر مبنای محصول Oracle e-business Suite شامل:

الف ) سیستم های مالی (Financial Modules)

  • دفتر داری کل و بودجه بندی (Oracle General ledger and Budgeting) ،
  • اموال و دارائیهای ثابت ( Oracle Fixed Assets) ،
  • حسابهای پرداختنی (Oracle Accounts Payable) ،
  • حسابهای دریافتنی (Oracle Accounts Receivable) ،
  • مدیریت نقدینگی ( Oracle Cash Management ) ،

 ب ) زنجیره تامین ،تدارکات وفروش (Supply chain Management )

  • خرید (Oracle Purchasing ) ،
  • سفارشات  مشتری (فروش ) ( Oracle Order Management) ،
  • انبارها ( محصول و مواد ) (Oracle Inventory ) ،

 ج ) سیستم های نیروی انسانی  (Oracle Human Resource)

  • پرسنلی (Oracle Human Resource) ،
  • حقوق ودستمزد (Oracle Payroll) ،
  • حضور وغیاب    (Oracle Time and Labor ) ،

د ) سيستم توليد (Oracle Manufacturing)

  • فرمول/ليست اقلام توليدي(Formula/BOM)
  • مهندسي فرايند و خط توليد(Process Engineer)
  • مديريت روزانه توليد(Production Supervisor)
  • مديريت و کنترل کيفيت(Quality Mangement)

و) قيمت تمام شده(Costing)

ه ) سیستم نگهداری وتعمیرات (Enterprise Asset Management)

دستاوردها:

با انجام موفق این پروژه ضمن مکانیزاسیون سیستمها و حذف اسناد کاغذی (تا میزان ممکن)  دستاوردهای زیر در محیط کارفرما حاصل شده است:

- ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و گردش اطلاعات در  زمینه های تولیدی / انبارها / فروش / مالی / پرسنلی و …. و اخذ گزارشات در سطوح مختلف از این اطلاعات ،

- انجام مناسب چرخه خرید از در خواست خرید تا سفارش خرید  و رسید کالا یا خدمات و پرداخت به تامین کنندگان  به صورت مکانیزه ،

- انجام مناسب چرخه مالی از دریافت ها/ پرداخت ها /دارایی ها و اموال تا گردش نقدینگی در سازمان ،

- انجام مناسب چرخه درخواست کالا از انبارها / موجودی انبارها  و جابجایی کالاها در انبارها بصورت مکانیزه ،

- انجام مناسب چرخه تولید از دریافت مواد خام / انجام پروسه تولید بر اساس نرم ها و منابع تولید / انتقال محصول تولیدی  به انبار ها ودر نهایت قیمت تمام شده تولیدات ،

- انجام مناسب چرخه تعمیرات  از درخواست کار تعمیراتی / سفارش کار تعمیراتی بر اساس نرم ها و منابع تعمیراتی  ودر انتها قیمت تمام شده تعمیرات ،

- انجام مناسب چرخه نیروی انسانی از استخدام / سازمان دهی و احکام تا دریافت حقوق و مزایا ،

- انجام مناسب چرخه فروش از سفارش فروش / برنامه ریزی تحویل تا سازمان دهی عملیات حمل  ،

- انجام مناسب بستن دوره های مالی در پایان هر دوره مالی در انتهای دوره (ماه و سال) ،

- انجام پروسه قیمت تمام شده محصولات اصلی و فرعی ،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه تولید و مواد اولیه،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه اقلام انباری ،

- مدیریت وبرنامه ریزی بهینه نگهداری و تعمیرات ،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه فروش ،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه نقدینگی ،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه بودجه ،

- مدیریت و برنامه ریزی بهینه منابع انسانی ،

- ارتباط بهینه با ذینفعان سازمان ،

- تجارت الکترونیک ،

- پروسه تصمیم گیری بهینه براساس اطلاعات صحیح و به موقع

-…

معرفی راهکارها