Customer

مشتریان شرکت باسا

  • انواع مشتریان

شرح مختصر پروژه:

در این پروژه باید بستری برای کارفرما تامین می شد که:

  • ارسال فایل از مرکز (تهران) به کل مناطق و بعد از آن به کل شعب انجام شود.
  • جمع آوری فایل از کل شعب سراسر کشور (تقریبا 2400 شعبه) به سمت مناطق مربوطه انجام شود.
  • انجام عملیات های پردازشی  و ارسال فایل های جمع آوری شده ی شعب، از مناطق به سمت تهران.
  • حذف محدودیت های مرکز پردازش (Main frame) در تبادل فایل بین مرکز و مناطق کشور (چهل منطقه)

شرکت باسا با ارائه طرحی یکپارچه در خصوص رفع نیازمندی های کارفرما در محدوده موضوع قرارداد، این سیستم را پیاده سازی کرده و در سراسر کشور مستقر کرد. ویژگی های کلی این سیستم عبارتند از:

 توزیع شدگی در سراسر کشور: این سیستم با معماری توزیع شده طراحی و پیاده سازی شد. به گونه ای که تمام چهل منطقه بانک تجارت بطور کاملا مستقل می توانستند با شعب خود عملیات تبادل فایل را انجام دهند. تهران (مرکز) به طور کامل بر عملکرد تبادل فایل بین هر منطقه و شعب مربوطه نظارت دارد. مرکز نیز می تواند بر دسترسی ها و نحوه عملکرد هر منطقه نظارت داشته و یا اعمال نظر (تغییر) کند.

تهران می تواند تبادل فایل را با مناطق خود داشته باشد. علاوه بر آن این امکان فراهم شد که تهران بدون دخالت مستقیم مناطق و از طریق مجرای تامین شده توسط این پروژه بتواند تبادل فایل مستقیم با شعب را نیز داشته باشد.

حذف پیچیدگی های استفاده از فرامین سطح سیستم عامل: تبادلات بانک تا قبل از اجرای این پروژه با کمک دستورات خط فرمانی در سطح سیستم عامل یونیکس و با پروتکل ftp انجام می شد و وابستگی سازمان به تخصص پرسنل بخش تبادلات خیلی زیاد بود. با استقرار این سیستم عملا هیچ نیازی به داشتن تخصص در سطح سیستم عامل نبود و کاربران در یک محیط تحت وب و با کنسولی سریع تبادلات خود را به راحتی انجام می دادند.

امنیت اطلاعات: با توجه به اینکه استقرار این سیستم جلوی تمام تبادلات سنتی را گرفت هیچ کانال تبادلی بدون مجوز قابل استفاده نبود. به همین خاطر بطور دقیق (قابل گزارش گیری) مشخص است که هر فایلی به درخواست چه کاربری و در چه زمانی از چه محلی (سروری) به چه محلی منتقل شده است.

زمانبندی: یکی از ویژگی های مهم این سیستم این است که تمام تبادلات روتین مناطق و مرکز که روزانه – ساعتی – هفتگی و یا ماهانه انجام می شوند، توسط خود کاربران در محیطی گرافیکی و تحت وب تعریف شوند. از آن پس سیستم بدون دخالت کاربران و طبق برنامه تعریف شده عملیات های لازم را انجام می دهد.

صحت سنجی: در صورتی که در تبادل فایل مشکلی پیش آید مانند خرابی فایل (تغییر CRC) نرسیدن فایل، قطعی شبکه و غیره، سیستم مشکل را تشخیص داده و تا به نتیجه موفق رسیدن به سعی خود ادامه می دهد.

پیام رسانی: این امکان برای کاربران فراهم شد که بتوانند بر روی رویداد های خاصی بصورت کاملا ویژوال پیام رسان را فعال کنند تا از طریق sms از نتیجه کار مطلع شوند. به عنوان مثال در صورتی که تبادلی که طبق زمانبندی باید ساعت 12 شب بطور خود کار انجام می شد اگر به هر دلیلی دچار مشکل شود، کاربر مربوطه پیامکی در این خصوص با ذکر علت مشکل و مواردی که دچار مشکل شده اند دریافت می کند.

مشتریان باسا