Customer

مشتریان شرکت باسا

  • انواع مشتریان

کارفرما: شرکت توسعه ارتباطات کیش

سال عقد قرارداد: 1385

شرح مختصر پروژه:

 به طور کلی فعالیت شناسایی خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیک در جزیره کیش بخشی از فعالیت های مربوط به پروژه دولت الکترونیک بود که از نظر فنی مبتنی بر معماری سازمانی سرویس گرا، انجام گردید. در واقع فعالیت شناسایی خدمات الکترونیک به عنوان مؤلفه ای از چارچوب کلی دولت الکترونیک جزیره کیش است. این مؤلفه در درون چارچوبی قرار می گیرد که خود این چارچوب بر اساس معماری سازمانی سرویس گرا مدل و توصیف می شود. به منظور حصول اهداف پروژه و داشتن یک چارچوب منعطف، سعی گردید تا از جدیدترین ساختارها و چارچوبهای جهانی استفاده شود. به طور خلاصه زیربنای اصلی چارچوب ارائه شده برمبنای چارچوب FEAF می باشد که بر اساس نیازهای جزیره کیش و با استفاده از مزایای چارچوبهای دیگر مانند چارچوبی که دولت استرالیا و کانادا برای مدلسازی خدمات الکترونیک خود ارائه داده اند، بومی سازی شده است. بعلاوه مدل و ساختار کلی دولت الکترونیک ایران نیز به عنوان سند بالادستی، مبنا قرار گرفته است.

شکل زیر مدل توسعه یافته ای از معماری سازمانی FEA را مبتنی بر مفاهیم سرویس گرا برای اجرای پروژه مذکور نشان می دهد.

kish2 300x178

مشتریان باسا